Tuesday 1 February 2011

Nak Cantik....Mmg DERITA!!!!!!



assalamualaikum SEMUA!!!!

*hahaha bukannya ade org dtg baca blog aku pon...kah3*

nak cantik maksudnye perlu menderita??? betul ke????
bila ckp pasal cantik2 ni...mesti teringat DEENA~~~
hahah ayat ni asal aku dgr dtg dari mulut DEENA~~
sbb DEENA ckp dia x sabar nk jadi org dewasa...
jadi dewasa boleh melawa....*betul ke ko ckp cm ni ye deen2* hahaha

masa tu kite org sibuk ckp pasal cantik because of HIGH HEELS~~~ hahaha
maklumlah nama pun perempuan...siapa x suka high heels kan...
tapi malangnye, mestilah aku x suka....
ye la~~~ leceh siot mende tu~~ aku pki SNEAKER jer lagi bagus *betul ke aku eja tu???*

ok apa point aku kt sini????
hahaha aku nk ckp seperti yg tertulis di atas la...
NAK CANTIK MMG DERITA...
MMG SUSAH...DAN MMG MENYUSAHKAN~~~

still x percaya lagik??? huhu even org dh LAWA pun derita utk LAWA lagi~~~ *ye ye jer aku..mcm pernah jadi lawa...kah3*

meh aku list sikit...ape2 yg aku rasa akan menderitakan kita semua...

1. Deena ckp, kalau nk cantik, kene la pakai high heels...aku ckp 'buat penat and sakit kaki jerk...dia jwb, 'nak cantik, sakit la' kikikikiki *rindu ko deen2*
2. kalau org nk diet...mksud nk cantikla kan..need to avoid RICE~~ ade pengalaman, surely ade depan mata aku jerk...RAFIDAH!!!! sbb nk masuk competition silat punye pasal, dia kene turunkn berat badan....seksa aku tgk dia x mkn nasi, mkn lauk jerk...tapi menjadi x..MENJADI!!!! tapi....SAKIT AR~~~ hehehe
3. contoh ditujukan pada org2 non-muslim la....PLASTIC SURGERY~~~ hehehe
surgery ni....bukan je memerlukan DUIT YG BYK...malah anda terpaksa mengorbankan diri dan berserah terhadap apa shj yg bakal berlaku pada anda~~~ jadi sakit tak tu??? sakit kan~~~
4. DUIT~~~ duit amat susah utk dicari, tpi amat mudah digunakan...tapi x per la utk cntik dn kesihatan ok kot....nk KURUS, otak kita mesti fikir GYM kan??? nk register kene ade duit tau...bkn setakat dh bgi duit jerk...kite kene EXERCISE LAMA2, Ya Allah penat glerr aku rasa walaupun aku x pernah rasa...tapi tu la, nk kurus kene la sakit sekejap~~

aku rasa...ade byk lagi contoh...tapi aku rasa korang leh fikir kan???? *wink wink*




hehehe...susah kan nk jadi cntik~~~
bukannye kita perlukan masa dan wang jer....
kita pun kena korbankan diri kita~~~

aku percaya dgn kata2 ni sejak aku start diet~~ *bukan diet betul pon, tpi ala2 mcm tu la..hehe*
bukan aku nk bagi tahu satu dunia yg aku tgh diet, tapi serius aku ckp mmg SUSAH~~~
aku x tahu nk bagitahu kt spe derita ni, jadi aku tulis la dlm BLOG~~ kekeke

1. sarapan pagi ku hanya lah QUAKER OAT yg bland rasanye...ade sekali tu aku cuba mkn cepat2 sebab x tahan siot nk telan, hahaha amik ko rasa nk termuntah~~ tapi dh lama2, alah bisa tegal biasa la org kata....dah 2 bulan aku mkn mcm tu *tapi balik umah mkn nasi lemak ke roti canai ke...hahahah*

2. NO RICE..nmpk mcm sedih tak, x boleh mkn nasi??? kwn2 kt PASUM sume bengang ngn aku sbb x nk mkn nasi...tapi nk buat mcm mana..ini la nama nye practice~~~ aku cuba x mkn nasi, aku mkn mee, mihun...mcm2 tu la.....tpi ade kwn aku ckp, mkn2 mende cm tu pun x baik~~~ hurm, jadi aku nk mkn apa ye???? *pening dh kepala aku*

3. aku pastikan aku mkn sekali sehari jerk...kalau mkn lunch, aku x mkn dinner...dan sebalik nye~~ seksa...x der la sgt sbb dh biasa mcm tu since sekolah men. hehehe~~~ tapi kdg2 sedih jugak x mkn lunch~~~

4. aku cuba SKIPPING 500-600 lompatan....tapi yg bengangnye, dh buat 600 kali pun, 15 MINIT JERK???? x ke bengang tu~ tapix per la, ini nama dia USAHA~~~ aku rasa 1000 baru 30 minit kot....tapi sekarang dh jarang buat sbb PASUM BUSY!!! hehehehe

5. aku cuba utk x sentuh mknn lepas pukul 9 MLM~~ sbb x elok mkn lewat2 mlm..lagi 3-4 hours before nk tidur^^

6. aku cuba bykkan mkn sayur and buah~~~ mak aku kata, kalau lapar2 mkn la buah and sayur...tpi persoalannya..kalau aku mkn buah after 9pm, boleh ke????

7. sejak aku diet...aku dh x mkn NASI LEMAK yg sedap tu~~~ RINDU!!! minx kwn sikit2 jer


hahaha...tapi attention~~~ bila aku balik umah EVERYWEEK...sume di atas saya mkn~~~
nk buat mcm mana...kita x boleh lukakan hati mak bapak~~ kekeke

tapi aku ade tgk video pasal DIET~~~ program dri korea...aku nk dload tpi x tahu kt mane..
sbb dia ajr byk benda~~~ x per la~~~

aku akan teruskan usaha aku ni selagi aku mampu *wink wink*

doakan aku jugak><


AKU BERJANJI DGN DIRI AKU SENDIRI...AKU AKAN BERTAHAN SELAGI AKU X CAPAI AIM AKU YG PALING MAXIMUM~~~ YAKSEOK!!!!!

2 comments:

  1. diet.. diet.. 1st, aku memang tabik spring lah dgn ko. smgt betul ko nak diet2. skipping lah bagai. aku..? hm. mak aku selalu ckp, 'makan sedap2, jgn simpan duit utk makanan' ngee.. lagi lah bganda2 nye smgt aku nk makan oh. adoih.. takpe mah..! keep it up. smoga usaha ko mbuahkan hasil. hwaiting! (aku kalau nak makan selalu fikir, ni kebulur ke tak. kalau tak tak payah makan) :p

    ReplyDelete
  2. hahaha ape la ko daia....
    diet2 pon..mcm x der pape pon~~ same jerk...
    mcm nk give up tapi!!!!!!!!!!
    x per la akan aku teruskan~~~ insya-Allah~~~

    ReplyDelete