Thursday 16 June 2011

Review: Paradise Ranch^^



Assalamualaikum semua...huhu such a long time,
tak update blog aku~~~ dah lebih setengah bulan kekekee...
hahaha maklumlah...org busy ni...
ulang alik dari PUTRAJAYA ke KUANTAN~~~ hehehe *bunyi x puas hati =P *

ok la memandangkan ulang2 alik ni...
memang la susah nk access internet...
jadi, itula gunanya DRAMA2 KOREA yg aku dload bagai nak rak...
tapi x tgk2 sampai skang~~~ hheheeh

sebenarnye percubaan pertama aku...cerita JUNGLE FISH 2~~
sbb cerita tu pasal budak2 sekolah...aku suka cerita pasal sekolah...
cause...sekolah tmpt yg paling best after HOME~~~ hehehe
university mmg la best sbb bebas...tpi kalau bebas...
mana ade keseronokan??? kan?? kan???

tapi REVIEW utk JUNGLE FISH 2 aku wat len kali ok...
aku wat cerita ni dulu....
PARADISE RANCH!!!!

ok...first aku tertarik nk tgk citer ni sbb SHIM CHANG MIN (DBSK) hahaha
aku mmg mudah tertarik dgn HERO2 HENSEM^^
hahaha dia merangkap pakwe aku jugak pe...hehehe =P

then, aku suke sbb cerita ni pasal CINTA DRI SEKOLAH~~~
aku aku ngaku...aku amat suke cerita org yg bercinta dri zaman CINTA MONYET~~
sbb aku rasa...x semua CINTA MONYET tu takkan berjaya kan...pandai2 la nk jaga hubungn korang^^
oleh itu...saya suka kan nilai LOYALTY DLM cerita ni^^

third, sbb cerita pasal KUDA!!!!
hehehehe aku mmg suke binatang!!!! basically aku suke BUTTERFLY...
tapi kalau binatang besar2 sikit...aku paling suka HORSES!!!! especially PONY!!!!
hehehe tpi aku tak rasa aku tahan untuk mengadap tahi mereka tiap2 hari hehehe =P

baiklah...itu ada la sbb yg paling munasabah~~~ hehehe

hahaha Gambar Kahwin dorang~~



cerita ni pasal percintaan HAN DONG JOO (Shim Chang Min) dengan LEE DA JI (Lee Yeon Hee) 
yang telah mekar since dorang kat MIDDLE SCHOOL lagik~~~ hehehe then dorang mintak kahwin time umur dorang 21 and 19~~~ (awal glerrr kan???) then...after 6 months, dorang DIVORCED~~~ (sedih glerr..aku glerr nk tau nape dorang divorced dohhh)

dorang divorced sbb sibuk dgn HAL MASING2??? mcm tu la...
sedih kan....but at least bukan sbb salah seorg curang kan??? kalau curang mmg la aku x leh terima....
nak dijadikan cerita...SELEPAS 6 TAHUN TERPUTUS HUBUNGAN...
mereka bertemu semula di AUSTRALIA...dgn sebab yg sama, untuk MEMBELI VOLPONY~~~ (hahaha nama kuda...kekekeke)

cerita ni panjang...tpi aku suka la....
sbb aku suka tgk cinta bersemi antara org yg bercinta sejak kecil~~` kekekekeee...

aku REKEMEN cerita ni....
cerita ni bukan semuanye pasal LOVE...well kalau korang ni jenis yg tgk cerita korea...
dorang bukan nye jenis yg suka cerita pasal LOVE semata...
dorang akan masukkan elemen2 lain...mcm CAKE ke, ROYAL FAMILY, PASTA, or SINGING~~
mcm dalam cerita ade elemen RANCH or FARM~~~
cerita pasal kuda kan~~~ hehehe and also BUSINESS sbb Dong Joo bukak resort...

selain tu...dia jugak tunjukkan kecantikan PULAU JEJU kt kita...
bagi aku org m'sia ni mmg kagum glerrr la....
sbb LAWA kan....memang serius lawa...tpi negara kita apa KURANGNYE KAN??? =)

penyampaian cerita ni ok la~~~ kalau tak, takde la aku gila gak dgn cerita ni kan~~~
dlm cerita ni byk pasal COMPLICATED RELATIONSHIP~~~
bout divorced man, divorced woman, one sided love, cinta yg kian pudar, cinta yg terhalang~~~ hahaha
(lawak3)

tapi kalau korang tgk cite ni....bagi aku la...
cerita ni pasal KAHWIN MUDA kan???
huhu semua org ade pendapat sendiri...termasuk AKU (tunjuk ibu jari kt diri sendiri ^^)

mak aku ckp....selalunye budak2 yg kahwin awal ni...nafsu je...
ok aku SETUJU TU~~~
memang ade setengah org ckp...buat apa nk tunggu lama2, kahwin muda lagi bagus tak buat dosa...
hehehe ITU BETUL JUGAK~~
so...we can control ourselves right???
dah tahu diri tu selayaknye utk STUDY dulu...lebihkan la STUDY anda...
betul tak??? kenapa nk gatal2 kahwin...
tak lari gunung yg dikejar...

lagi satu...mak aku ckp Rasulullah kahwin umur 24...
ape kaitannya??? mak aku kata, tu maksudnye...time tu la paling sesuai utk kahwin..
time tu kita dah ready baik FIZIKAL maupun MENTAL^^ especially for guys out there~~ hehehe
betul pe mak aku ckp....
kadang2 kahwin muda ni sbb nafsu je...tpi aku x kata salah kahwin awal...
bagus jugak...mengelakkan maksiat....
tpi fikir la...kalau kita sendiri tak mampu nk sara hidup kita..
cmne nk sara anak dara org wei~~~ hehehe....

itu sbb la dorang CERAI after 6 months...sbb masing2 tak matured lagi...
tapi lepas 6 tahun...dorang suka sama suka balik....KALAU ADE JODOH...TAK KE MANA KAN??? hehehehe

sudah la tu berceloteh....
enjoy la dohhh cerita ni....
di samping menambah ilmu pengetahuan tentang KUDA^^

other photos------->



No comments:

Post a Comment