Sunday 30 September 2012

Selamat Pulang....Wahai Hidayah Zaid ku Sayang TT

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh
rakan2 semua......

Pertamanya, marilah kita bersama2...yang membaca coretanku ini..
mensedekahkan bacaan Al-Fatihah....
buat rakan karib seperjuanganku yg amat aku sayangi, Nur Hidayah Binti Mohd Zaid
yang telah meninggalkan kita pada mlm hari Jumaat yang lalu....

~~AL-FATIHAH~~

28 September 2012, Jumaat
Pada hari ni, aku bercadang untuk balik ke Selayang, rumah datukku..
sebab pada keesokan harinya ialah hari majlis perkahwinan abg sedaraku....
dgn berbekalkan niat tersebut....mlm tu aku balik selayang.....
pukul 1 lebih aku dh tertidur.....

29 September 2012
Tepat jam 5.45 pagi, aku terjaga dari tidur, pada waktu tu....subuh tak masuk lagi...
aku perasan ade mesej masuk.....
mesej daripada Tiqah, mengatakn....Hidayah Zaid telah pergi ke rahmatullah malam semalamnya, jika ingin menziarahinya buat kali terakhir boleh la dtg ke rumah selepas subuh.....
aku tergamam??? aku baca lagi mesej tu byk2 kali....Hidayah Zaid??? Hidayah Zaid kwn aku tu ke???
perasaan tidak percaya tu sgt kuat dlm hati ni....
aku terus mesej Tiqah balik...betul ke ni.....
Tiqah balas, takkan la benda mcm ni nak buat main....
seriously aku x tak tahu mcm mana nk describe feel aku waktu tu...
terkejut?? tak percaya?? sedih?? terkilan??? semua ada...
bila tahu je benda tu confirm....terus aku nangis~~~
x la teresak2, tpi.......huhuhu
dlm fikiran time tu....nk jugak lawat Dayah,,,for the last time...
its the last time, after this no more chance to meet her anymore TT
Waktu aku bgn pagi tu...semua org x bgn lagi, 
byk kali aku ulang alik nk kejut mak aku, nk bagitau pasal ni....tpi x smpi hati nk kejut mak aku...
aku nangis smpi pukul 6.15 mcm tu...then aku pergi solat subuh...
tpi dlm keadaan yg.......blurrrr....
aku tanya Tiqah, dia pergi ke??? aku nk pergi tpi transport takde ==
akhirnye lepas solat Subuh tu, mama dh bgn, aku kejutkan....
masa nk try bagitahu mama tu....first skali aku nangis
rasa mcm kelat je kt kerongkong ni nk ckp....
kwn Nurul meninggal dunia...its so hard to admit it, she's gone TT
tpi bagitahu jugak dlm sedu2 tu.....
tpi.....hari tu kenduri kahwin abg sedara aku, jadi mcm mana nk pergi???
mula2 mama mcm x kasi pergi sbb byk urusan kan....
last2 bila aku cerita yg Dayah tu kwn yg jumpa aku kt Alamanda, teman aku beli baju utk reunion hari tu...'
yg ajak dtg hotel tu....terus Abah ckp.....
kalau macam tu, kena dtg la~~~
then aku decide nk pergi jugak, Tiqah and Aiza amik aku kt LRT Setiawangsa....
Oh beb....thank you sgt2 sbb tunggu aku lama giler pagi tadi ==

Sepanjang perjalanan dlm train tu.....asyi teringat kt arwah je...
bila teringat je nangis, teringat lagi nangis....
time dlm kereta nk pergi rumah Dayah, time tu rasa maintain jer....boleh kawal ni....
tpi smpi2 je...dh masuk dlm rumah....
nampak dgn mata sendiri badan Dayah terbaring kaku kt dlm rumah tu....
then i realise....it's true~~ she's gone.....
bila duduk dekat2 dgn arwah masa tu.....rasa sedih sgt....
putih je muka arwah.....

dah baca Yasin semua.....arwah dibawa ke surau untuk mandi and solat jenazah....
time tu kite org semua ikut.....
huhu apa yg paling bagusnya, semua kwn2 Dayah ade...
yang sekolah rendah ada, SAMBEST ada, UIA ada....ramai la..
tpi budak2 sambest mmg aku salute la....rmi yg dtg~~~
semoga tenang roh Dayah tgk ramai org teman dia saat2 akhr mcm ni....

aku stay kt situ smpi la arwah Dayah dikebumikan....
sedih aku tgk siblings Dayah....kalau kite org yg kwn dgn dia, yg kenal dia x lebih dri 8 tahun ni...
rasa mcm x percaya je....
FAMILY DAYAH?? lagi la rasa mcm x percaya je.....
adik Dayah yg last....mula2 dia x paham apa2 pun....bila dh siap kapan semua baru dia perasan, Along dia dh tiada....
huhu sedih sgt TT

Alhamdulillah aku sempat cium arwah....
sejuk je pipi dia time aku cium tu...huhu

Perkara yg aku rasa paling bersyukur pada Allah....sbb aku sempat jumpa dia
2 minggu sebelum ni....time open house Hafizie...
sebenarnye aku pin x sangka leh jumpa arwah kt sana....time tu happy sgt jumpa dia....
huhu still ada lagi gmbar arwah dlm phone aku...
Alhamdulillah tergerak hati nk nk amik gmbar dgn arwah....
Dayah nmpk happy je ==

Tapi sebenarnye perkara yg aku paling terkilan ialah....
aku jarang contact dia, mesej dia...tanya khabar dia....
selalunya dia yg mesej aku....
tiba2 rasa sgt2 terkilan....kenapa aku mcm tu??? kata kwn baik, kenapa x mesej dia???
huhu skrg bila fikir balik, kalau aku mesej dia....dh x de org nk balas....
kalau tweet dia, dia x kan balas jugak....
oh~~~ I miss her so much right now TT

Bila teringat je kt dia....
terus kenangan2 lama menjelma dlm otak ni....
mcm mana kite org dh kenal sejak form1, sama kelas tpi x rapat sgt.....
bila form 2 baru rapat, sbb duduk sebelah2 kot....
time tu rasa mcm rimas dgn Dayah tpi lama2 rasaaaaa rindu sgt kat dia....
time tu la kite org start rapat.......
start cerita2, kongsi rahsia....bila dh x sama kelas time form3...
rasa rinduuuuu sgt kt Dayah......
lepas tu teringat...time Dayah ajak pergi Hotel Hilton, mak dia kerja kt situ....
then jalan2 kt Alamanda, beli baju sama2....aku nk beli baju utk reunion, Dayah pulak x boleh nk dtg reunion time tu....
jalan2 dgn adik2 dia sekali.....
huhu jalan2 kt Mid time aku kt PASUM~~~
tpi kalau fikirkan balik...x byk masa aku luangkan utk dia....
huhuhu....tpi setiap kenangan yg kita ada tu...akan aku simpan KETAT2!!!

Aku tahu....hubungan aku dgn Dayah....
kalau secara zahirnya, org x nmpk pon kite org rapat....
tpi secara batinnya....she is someone special for me~~~
we share secret together....dialah satu2nya yg nmpk jauh, tpi sgt2 dekat di hati...
huhuhu Dayah i miss you~~~~
sorry for not being a good friend to you~~~

kejadian ni membuatkan aku sedar....
kita sering diperingatkan, ajal tu bila2 jer....tak kira usia....
kita tahu.....tpi bila Dayah meninggalkan kta....
dia membuatkan kita sedar, its the reality, its really happen~~~
its too sudden....she's only 20....20~~

if i think about this thing....
IT SEEMS LIKE A DREAM....
BUT IT FEELS SO REAL ==

Ya Allah Ya Tuhanku....
Tuhan yg Maha Pemurah, lagi Maha Pengasihani....
kau tempatkan lah Nur Hidayah Binti Zaid, kawan kesayanganku....
di dunia dan di akhirat....
di tempat hamba2 mu yang beriman dan bertakwa....
amin ya rabbal alamin...

semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat~~~

Dayah.....i will missing u...
who knows maybe it will be my time soon.....
insyaAllah dayah....kita jumpa yeah nnti kat akhirat sana, insya Allah di syurga yg Allah sediakan.....

I LOVE U SO MUCH!!!

Our Last Picture together with Mina~~~~ TT


5 comments:

  1. Innalillah...Mah..akk bace ape awak tulis pn akk bley nangis tau....

    ReplyDelete
  2. salam puzah..knows that everything that happened has their own reasons..be tough and hope for the best....
    sayang arwah dh x da..
    tapi...
    kita thu yang Allah sayangkan dia lebih dari kita..and it is good that she will be with HIM cause then, you know she is in her best, hopefully..
    so..
    kta sama2 lh doakan kesejahteraan dia di sana..
    be tough dear friend,
    this is one of your journeys...
    n knows that though we are not there,
    comforting you,
    we will always be there when you need us.
    give a call,
    n insyaallah..
    we'll try to help...
    sabar ye puzah...
    salam

    ReplyDelete
  3. anonymousBERRY 2 ak tau puzah..sabariah sulaiman..heheh takut x kenl..

    ReplyDelete
  4. thanx kak.....
    and thanx sab~~~
    huhu post ni sekadar utk buat aku ingat kt arwah...
    bila2 rindu boleh baca balik TT

    ReplyDelete
  5. Salam,
    berminat nak bukak kedsi farmasi?
    bisnes ini memberi anda pilihan ...blh ada kedai ataupun x perlu.
    kedua2 ni mrmberi pulangdn yg lumaysn

    Ingin memiliki business sendiri? Ingin Menjadi Majikan @ Boss ? Tepuk Dada Tanya Selera !!!!!!!!

    Dengan modal yang tersangat rendah tanpa perlu memikirkan segala kos seperti berikut :
    - Sewa bulanan kedai,
    - Kos Pengubahsuaian kedai @ renovation,
    - Penyelenggaraan kedai,
    - Peralatan-peralatan kedai dan Stok Barangan yg diberikan secara CONSIGNMENT

    ANDA TIDAK PERLU PENING MEMIKIRKAN SEGALA KOS-KOS INI
    Anda cuma perlu mencari lokasi perniagaan dan hanya perlu bayar gaji pekerja.

    Jika berminat sila PM atau hubungi saya di talian : 013 3380080

    ReplyDelete