Sunday 30 October 2011

Susahnya Belajar~~



Assalamualaikum semua...
sebenarnye aku teringin nak update blog...tapi aku kekurangan idea utk
meng'update' nye
takkan nak suruh aku update pasal ANATOMY ke,
or PHARMACY PRACTICE or PHYSICO???

hehehe....
aku pun tak nak post pasal mende tu...
buat assignment anatomy pun malas...
inikan pula nak buat blog pasal pelajaran....
jangan harapla!!!!! hehehehe

SUSAHNYE BELAJAR???
hurm itula topik kita pada hari ni.....
*takpe takde sape pun nak baca hehehehe*

huhu seperti yang anda ketahui...
Alhamdulillah, aku dapat belajar dlm course yg memang aku aim...
dari sekolah menengah lagi...
hanya kerana tak nak amik MEDIC~~ sbb MEDIC sgt la susah...
Alhamdulillah dapat belajar FARMASI~~

seriously...dari mula...dan dari azali...
aku TAHU!!!! bahawa FARMASI sgt la susah....
profesion ni ala2 doktor je sebenarnye....
dua2 pun bermain dgn NYAWA MANUSIA~~~

doktor DIAGNOSE pesakit...
kite org (Insya-Allah) buat ubat utk pesakit....

buat ubat tu bukan senang....
CLEANLINESS. ACCURACY, memainkan peranan penting hehehehehe

huhuhu ni baru SEM1...
baru belajar basic...tapi aku dah start rasa susah...
ok~~~ correction!!!!
aku x pernah rasa belajar tu SENANG hehehehe....

bila aku tgk course plan sem 2. sem3, sem4,.........sem8
mak aih....ape benda la aku kene belajar ni???
tapi yang pastinye...TIDAK MUDAH~~~~

Alhamdulillah...farmasi ni still ade lagi belajar kira2...
walaupun jauh dri MATH biasa...at least i still meet with NUMBERS!!!! YEAh!!!!

hari tu LAB PHARMACY PRACTICE pun dah terkonteng2...
dunno what to do...
Alhamdulillah, ada kakak2 diploma yang sudi tolong kita org...
and budak2 kelas aku sekali la...
TERIMA KASIH BANYAK2~~~




tapi sebenarnye aku rasa....
aku macam x layak je dalam course ni...
maybe sebab tahap kemalasan aku ni tak sesuai dgn pekerjaan sebagai
seorang pharmacist ==

huhuhu aku harap....
jalan yang aku pilih ni....
jalan yang Allah takdirkan untuk aku ni....
merupakan jalan yang betul~~~

semoga Allah permudahkan perjalanan aku...
dan sentiasa buat aku RAJIN BELAJAR!!!!
AMIN~~~~~

bye bye sume~~~~

4 comments:

  1. dont ever give up k...kte pun x reti jgak...huhu...

    ReplyDelete
  2. bukan senang kita nak senang
    n bukan susah nak jadi susah

    -maira

    ReplyDelete
  3. hahahaha rajin ko usha blog aku maira kikikikiki

    ReplyDelete