Wednesday 26 October 2011

Tiba2 Teringat Cita-cita LAMA!!!! *novelist ^^*



Assalamualaikum semua~~~

hehehe tiba2 rasa macam nk tulis blog pulak...
walaupun tahu x de sape nak baca blog ni, tapi apa salahnya meluahkan rasa hati
kikikikiki....

ohhhhh cerita pasal cita2 lama....
actually bukan la cita2 pon...tapi entah la...
rasa mcm suka nak MENGARANG CERITA ni~~~

bila ingat2 balik, aku start suka nak buat2 mende cam ni sbb aku tgk kakak aku la...
lama2 turun pulak rasa nak mengarang ni kat aku...
first time aku cuba nasib tulis novel ni...
time DARJAH 5!!!!
hahaha mudakan2....
time tu zaman2 tak kenal internet lagi, banyak masa nk dihabiskan...
tu yang banyak masa nk karang cerita tu....kikikiki

tapi sumpah la cakap....CERITA GILERRR TAK MATURED DULU!!!!!
hahaha
teringat pulak ustazah (cikgu BM sebenarnye, tapi kat sekolah aku dulu, sume cikgu pggil ustazah)
aku dulu baca cerita tu....hahaha mesti dia tergelak habiskan~~~
time tu sayang aku pada BM amat la mendalam...
tapi MATH tidak dilupa ya~~

time tu aku cerita pasal budak2 sekolah jugak...aku mmg suka cerita pasal budak2 sekolah ni~~~ hehehehe

then aku teruskan penulisan aku time aku form 2 ke form 3....(cerita baru la kan)
time tu...setiap kali ade aktiviti...
contoh ceramah ke, perjumpaan ke...sebokla aku dgn buku latihan tu
sebab nak tulis cerita...asal boring je aku karang la....hehehe

tapi malangnye penulisan aku time sekolah menengah takde satu pun yg berjaya dihabiskan....
AKU NYE IDEA NI TERLAMPAU BANYAK...
sampai dalam satu masa aku ade idea sampai 3 CERITA~~~
fantasinya, cerita tu mesti la nampak menarik....
REALITINYE??? tu la kekurangan aku...
aku tak tahu mcm mana nk tulis satu perkara yg boleh buat org rasa sama mcm yg aku rasa....
hehehehe

then bila berkenalan dgn BLOG...
rasa mcm ade hati la nak tulis dalam blog kan...
tapi mimpi tggl mimpi je la weiiiii...
aku terlampau addicted dgn KOREA~~~ jadi have no time to visit my blog...
jadi aku pun cancel blog tu....
nnti bila aku ada masa aku rasa cam nk tulis lagi...

sebenar2 nye....
perasaan tu still ade lagi...aku still ade rase nak mengarang...
sebab entah la...aku rasa idea ni tak best la kalau kongsi sorang2 kan...
kalau aku ade PELUANG...aku akan pastikan aku akan karang at least 1 CERITA la...
doakan aku ok^^

No comments:

Post a Comment