Sunday 30 January 2011

FRIEND~~~~~

assalamualaikum semua....

huhu seriously...aku memang nk update blog aku ni~~~tapi malangnye...
otak aku serius blur x tahu nk ckp apa....
entah la....aku ni mmg x reti kot dlm bab typing2 ni...hahah
otak terlampau la blurrr....

x der entry yg menarik utuk dikongsikan~~~ hehehe...
mcm biasa la...aku bukannye seorg yg suka cite pasal apa yg aku rasa ke,
apa yg aku x puas hati ke....hehehe

jom la post pasal QUOTE PASAL FRIENDS KAN~~~ mcm best jerk...
aku pun dlm mode RINDU KWN2 NI~~~ hahaha





hahah susah betul nk cari quote yg betul2 best....but at last aku pilih yg ni~~~~
kenapa??? sbb aku suka ayat dia

'We've known each other by CHANCE, became friends by CHOICE, still friends by DECISION. And when we say FRIEND FOREVER, that's definitely a lifetime PROMISE'

aku suka ayat ni sbb dia betul2 sama dgn prinsip aku....
bagi aku....sekali kita kwn dgn seseorang...that's mean for a lifetime~~~ we will forever be friend....

because for me...utk memulakan suatu RELATIONSHIP itu susah...jadi utk memutuskannya juga adalah suatu yg SUSAH~~~

orang selalu ckp pasal 'kawan makan kawan'....
aku sendiri pun tak tahu aku pernah rasa ke tak benda tu....tapi kenapa org ckp kwn mkn kwn...sebab org yg kenakan kita tu KAWAN kan~~~ see, even org yg mcm enemy kita pon kita panggil kwn....*jap2 apa point aku ckp cm ni, hahahha*

hahaha kebetulan ckp pasal 'kawan mkn kawan'...aku setuju dgn quote ni

'A true friend never gets in your way unless you happen to be going down. ~Arnold Glasow'

betul....kalau kita betul2 anggap dia kwn, mesti kita x kan gets in her way kan~~~
kenapa ye ade yg sanggup nk sakitkan hati kwn dia....unless sbb kwn dia tu mmg x sayang dia~~~
entah la...serius tak faham kenapa kita perlu sakitkan hati kwn kita??? aku pernah buat mcm tu...hahaha aku tahu...aku SELALU kot buat mcm tu...
but seriously, sakitkan hati kwn kita it's better than get in her way~~~
*entah la korang paham2 la sendiri*

ini lagi satu QUOTE....

'It is easier to forgive an enemy than to forgive a friend. ~William Blake'

aku setuju sgt3 dgn ayat ni~~~~ nak tahu tak...kenapa kita susah nk maafkan kwn sendiri???
sbb it's more hurted to be hurt by your own friend~~~ because friends are someone that we give everything and trust them with all of our heart....(setuju tak???)

betul...ade kwn yg kita kawan tapi tegur sekali sekala je,
ade kwn yg kalau x jumpa sehari, kita rasa hidup x lengkap,
dan ada juga kwn yg kita harap x payah jumpa pon x per...
but still friend right???

tapi paling menyakitkan...bila kite disakitkan oleh BEST FRIEND SENDIRI~~~
tapi percaya tak dgn kuasa kasih syg????

kasih sayang antara kwn mmg ada keajaibannya...
aku percaya...dan sangat2 percaya, eventho u will feel like being betrayed by your friend when dia 'tikam dari belakang',
tapi sbb SAYANG mesti kita dpt MAAFKAN dia kan???
*unless la dia fitnah kita mcm2..sehinggakan kita sendiri x sanggup nk tanggung benda tu*

itulah miracle nye perasaan kasih syg antara kwn....
walau betapa benci nya kita kat dia...tapi kita x sanggup nk membenci dorang lama2
walau betapa teruk pun perangai dia...tapi sbb kita FAHAM dia mmg mcm tu, kita mesti akan cuba terima jugak perangai dia tu...

betul KAWAN BUKANNYA ORG YG SAY 'YES' 100% to you EVERYTIME~~
tapi kadang2 kata2 YES daripada kwn tu boleh membuatkan HATI YG PATAH jadi BERCANTUM SEMULA~~~ hahahha...
*tapi kalau dia nk buat maksiat jgn la ckp YES pulak...hahahah*

kesimpulannya???????






please don't hope that your friend will ALWAYS UNDERSTAND U~~~
but hope that you are the one THAT WILL UNDERSTAND THEM FIRST, despite of what happen~~~
remember....don't be selfish in friendship
because friendship needs:
GIVE AND TAKE~~~
TRUST AND FAITH~~~
LOVE AND SHARE~~~

No comments:

Post a Comment